Jak patrze na to zdjecie, to tez nie wiem czy to nie jest czasem ten mały. Upewnij sie, zeby lipy nie bylo jak gdzies zamówisz.
[O1] Koło pasowe (sprzęgiełko) alternatora
Zwiń
X
-
[O1] Koło pasowe (sprzęgiełko) alternatora
Koledzy Oktawowicze,
W mojej kochanej 1.9 TDI kombi 90KM mam następujący objaw.
Gdy działa silnik na wolnych obrotach podczas postoju słyszę, że coś burczy.
Burczy ze stałymi przerwami. Tzn. brrrrr......ok.......brrrrr.......ok.......itd.
Odgłos burczenia podobny do odgłosu silnika, gdy zużyją się poduszki ale nie tak głośny. To jest mniej więcej hałas jak przy zużytych poduszkach ale z przerwami i o głośności jakieś 5 razy mniejszej (20%).
I teraz uwaga!
Jak włączę światła burczenie ustaje i silnik pracuje normalnie.
Ktoś sugerował mi jakąś dolegliwość alternatora ale przy odwrotnym zachowaniu auta!
Tzn. powinien pracować ciszej, gdy lampy są wyłączone.
A tu u mnie jest tak, jak napisałem wyżej.
Obawiając się jakiejś dolegliwości rozrządu pojechałem do ASO.
JAKIŚ mechanik stwierdził, że do wymiany jest koło pasowe alternatora (więc nie rozrząd).
I tu pytanie pierwsze. Czy to ma sens?
Pytanie drugie natomiast jakie koło pasuje do mojej Octavii? Mądrzy panowie z ASO pomimo, iż stwierdzili w dziwny sposób, że jest ono do wymiany nie potrafili powiedzieć jakie koło pasuje do mojego alternatora.
Zasugerowali idiotycznie, że rozbiorą pół samochodu, żeby dostać się tam (podobno bardzo utrudniony dostęp) i wtedy mi powiedzą. Do tego czasu dowiedziałem się jedynie, że takie koła kosztują...100 do 600zł.!!!
Czy ktoś z kolegów pomoże w tej sprawie, please?Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
-
-
Burczenie na wolnych obrotach c.d.
Dzięki za kompleksowy strzał z linków ale. kurcze, to nie wyjaśnia sprawy.
W mojej silnik nie drga. albo drga nieodczuwalnie.
Słychać burczenie (może coś wpada w rezonans?), które o dziwo milknie jak włączę światła (obciążę alternator).
Z trzech linków najbardziej podobny był ten trzeci o kole dwumasowym ale u mnie objawy nie są takie same a jedynie podobne.
Druga sprawa: Czy są jakieś przejrzyste metody sprawdzenia stanu dwumasówki?Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
Komentarz
-
-
Bardzo prosto to wybadać. Przyda się stetoskop lekarski (taki luksus), ale najlepiej kawałek plastykowego wężyka odługości ok.1m, i wewnętrznej średnicy ok.8÷10mm. Jeden koniec przykłada się do ucha, a drugi w różne miejsca. W ten sposób wybadałem, że takie szumy wydaje pompa wody (po nagrzaniu szumy zanikały). W serwisie niestety nie mogli określić co to jest, dopiero musiałem podpowiedzieć.
Za pomocą takiego wężyka doskonale słychać całą pracę samochodu i silnika: zawory, wtryskiwacze, łożyska, i wszystko co się kręci, lub porusza.
Komentarz
-
Komentarz